29. kesäkuuta 2015

Lippu salkoon

Tänään aion juhlia sitä, miten uskomaton elämä minulla onkaan ollut: 
juhlin saavutuksia, monia ilonaiheita 
ja myös vastoinkäymisiä, 
koska ne ovat auttaneet minua kasvamaan lujemmaksi.


Tulen kulkemaan tämän päiväni pää pystyssä ja iloisin sydämin. 
Ihailen luojan yksinkertaisia lahjoja: 
aamukastetta, aurinkoa, pilviä, puita, kukkia, lintuja. 
Tänään mikään noista ihmeistä ei jää minulta huomaamatta. 


Tänään jaan elämäninnostukseni muiden ihmisten kanssa. 
Panen jonkun hymyilemään. 
Osoitan ystävällisyyttä jollekulle jota en edes tunne 
ja lausun vilpittömän kohteliaisuuden jollekulle, 
joka näyttää alakuloiselta. 


Kerron lapselle, kuinka erityislaatuinen hän on, 
ja kerron jollekulle rakkaalleni, 
miten paljon oikein hänestä välitän 
ja kuinka paljon hän minulle merkitsee. 


Tänään on se päivä, jona lakkaan murehtimasta sitä mitä minulla ei ole 
ja olen kiitollinen niistä suurenmoisista asioista, jotka minulla jo on. 
Muistan myös, että turha huolehtiminen 
on vain hukkaan heitettyä aikaa. 


Kun päivä päättyy ja lasken pääni tyynylle, 
kiitän elämäni parhaasta päivästä. 
Ja nukun tyytyväisen lapsen unta, jännittyneenä siitä odotuksesta, 
että huomisesta tulee kaikkien aikojen paras päiväni! 


Yllä olevan tekstin lainasin Positiivareiden Hyvän Mielen Päivyristä. 
Teksti osuu ja uppoaa minuun. 

Otatko sinä haasteen vastaan? 
Lupaatko juhlia upeaa elämää? Iloita aamukasteesta? 
Hymyillä tuntemattomalle? 
Rakastaa täysin sydämin ja myös kertoa sen? 

- Taina 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Meistä olisi hirmuisen mukavaista, jos muutaman sanasen viitsisit jättää merkiksi käynnistäsi! :)